Sports Nutrition+

Vår utfordring

Sportsnutrition+, leverandør av kostilskudd og treningsartikler, ønsket å redesigne sin logo og designprofil. Det nye uttrykket skulle være tøffere og følge dagens treningstrender. Uttrykket skulle appellere både til mosjonisten og til styrkeløfteren. Siden Sportsnutrition+ er et langt navn, ønsket deg også å ha en logoversjon som kunne fungere som en "tag".

Vår tilnærming

Etter grunnleggende research og tett dialog med kunden tok vi frem blyanten. Siden kunden ville starte på scratch, trengte vi ikke å ha en gjenkjennelsesfaktor i logoene. Vi valgte derfor å konsentrere oss om en hovedfarge isteden for to, som den gamle logoen hadde. I arbeidet med designprofilen utarbeidet Hirvi også designelementer og bakgrunner som skulle brukes på markedsmateriell.

PAKKEMATRIELL

Sportsnutrition+ skulle ut på markedet med sitt eget kosttilskudd, og Hirvi fikk muligheten til å designe også dette. Designet måtte ha en rød tråd med den nye designprofilen og samtidig fungere både med lyst og mørkt uttrykk. Det skulle designes en logo for produktet Nutrition for Sports, smaksvarianter, og et kvalitetssymbol. I dag kan du se disse forpakningene, samt kjøleskap og annet markedsmateriell hos flere treningssentre.