Polaris Scandinavia

Vår utfordring

Polaris Scandinavia har de siste årene opplevd økende konkurranse på ATV i et marked de tidligere har hatt dominans. Det var enighet hos Polaris at de ønsket å løfte nivået på profil og kommunikasjon, og revitalisere deres posisjon i et marked de skal eie. Tidligere i år utlyste Polaris en pitch og inviterte 7 byråer fra Skandinavia til å komme med sin løsning og forslag til oppgaven om økt salg og styrket profil. Hirvi gikk seirende ut av konkurransen og ble valgt til å være Polaris Skandinavias samarbeidspartner som kreativt reklamebyrå. Første case var Plogkampanjen.

Vår tilnærming

Hirvi ønsket å tenke bredt. Vi ønsket å tilby mer enn en salgskampanje. Spørsmål vi stilte oss var hvordan kunne Hirvi hjelpe Polaris til å være det foretrukne merket for kjøp av ATV og Snøscooter? Challenge Accepted ble født. Et konsept som kunne implementeres i hele organisasjonen, alt fra profil utad, trykte og digitale flater, nyhetsbrev, markedsmateriell, SoMe, konkurranser, messer, hos forhandlere og ansatte.

Polaris sin plogkampanje “Plower Power” gikk live i Norge og Sverige 23/10 2017. Det ble utformet digitale kampanjesider, digitale annonser, nyhetsbrev, annonser og  instore-materiell.

Vi har benyttet oss av HIRVI sine tjenester over lengre tid. Deres evne til å sette seg inn i kompliserte kreative prosesser samt fleksibel prosjektledelse passer vår skandinaviske forretningsmodell svært godt.

Martin Haglev - Marketing Manager @ Polaris Scandinavia

LITT OM KONSEPTET

  • Challenge Accepted understreker at Polaris tar alle utfordringer, det være seg naturen, været, trender eller konkurrenter.
  • Polaris er sikre på at deres produkter er best. Maskinen fikser jobben, og det er opp til “føreren” om han er like tøff.
  • Konseptet har en ønsket stopp-effekt, få leseren til å tenke litt og “kjenne på følelsen” av hva han/hun kan oppnå ved å eie en Polaris.
  • Polaris har mange ulike brukergrupper; landbruk, brannvesenet, i alpinbakken, på jakt, fee-ridere og som fremkomstmiddel på hytta. Utfordringene er mange og ulike. Fellesnevneren er at Polaris er løsningen.
  • Konseptet kan linkes til forskjellige produkter og bruksområder. Det er satt fokus på bilder som taler budskapet. Vi har bl.a valgt å gå bort i fra de stereotypiske universelle bilder, og heller vise fram typiske bruksområder i Norge og Sverige og utfordringer man kan møte på i hverdagen.
  • Tekst og info er kortfattet, men nok, til å kommunisere USP og pris. Mer informasjon er tilgjengelig på nettside, kampanjesider og i butikk.
  • Ikke nok med at sluttbruker skal ta utfordringen, men med Challenge Accepted kan Polaris utfordre sine forhandlere til å yte sitt beste for å stå frem som den beste butikken i sitt område, og utfordre de ansatte til å møte enhver oppgave med en ja-holdning.

De er strategisk sterke samt leverer overlegen kvalitet både digitalt og i mer tradisjonelle kanaler. Kan varmt anbefales!

Martin Haglev - Marketing Manager @ Polaris Scandinavia

Challenge Accepted ble presentert under en konferanse i Barcelona for forhandlerne i Norge og Sverige. Her ble også maskinkatalogen for 2018 modellene vist frem til stor begeistring. Det ble også tid til å prøvekjøre Polaris sine maskiner i utrolige omgivelser.