Innholdsmarkedsføring bør være bedriftens fokus i 2022

Hanne Werner

Hanne Werner

·~1 min lesing
Innholdsmarkedsføring bør være bedriftens fokus i 2022

Innholdsmarkedsføring, eller content marketing, er en strategi for å få flere leads, økt salg og en sterkere merkevare.

Innholdsmarkedsføring er en markedsføringssteknikk som går ut på å produsere og spre innhold som er av interesse for personer som bedriften definerer som potensielle kunder. Nettsider/landingssider med jevnlig oppdatert informasjon og innhold er de som scorer best i markedet.

Hva er innholdsmarkedsføring? Og hvordan går du frem for å legge en strategi?

Innholdsmarkedsføring etterligner ofte journalistikk og bruker journalistisk uttrykksform for å skape interesse. Gode tekster med ord og uttrykk som er tilpasset det moderne språk er et godt utgangspunkt. I tillegg er bilder og film noe som kan fange oppmerksomheten hos kunden.

Med innholdsmarkedsføring blir du i stand til å selge til kunder på en måte som gjør at de selv ønsker å kjøpe.

Derfor er innholdsmarkedsføring så bra – du tilbyr nyttig informasjon og kunnskap, inspirasjon og underholdning. Rett og slett innhold som din målgruppe av kunder liker, trenger og ønsker. Jo bedre du er til å stadig oppdatere og tilpasse budskapet, jo mer verdifullt og relevant vil innholdet oppfattes.

Et eksempel: En bedrift publiserer innhold utformet svært likt som andre populære medier, hvor hensikten er at dette konsumentet utvikler en kunderelasjon.

HIRVI AS

St. Croix Gate 10A

1604 Fredrikstad