fbpx

Våre tanker

En samling av erfaringer, nerd-snakk, inspirasjon og business

Vi søker digital rådgiver

· Kommunikasjon, Sosiale medier, Teknologi

HIRVI AS er på jakt etter en erfaren, dedikert og kreativ digital markedsfører. Du blir gira på begreper som ROI, CTR, SEO, split-testing osv.

Kvalifikasjoner:
• Du er teknisk av natur
• Du kan lage annonser som treffer målgruppen.
• Du kommuniserer utmerket både skriftlig og muntlig på norsk og engelsk.

Din tidligere erfaring:
• Du har god erfaring på annonseplattformene til Google, Facebook, Snapchat og Youtube.
• Helst 2-3 års erfaring innen digital markedsføring med dokumenterte resultater
• Har talent, lærer fort og stå-på vilje.

Dette vil i hovedsak være dine arbeidsoppgaver:
• Skape vekst for våre kunder igjennom annonsering
• Oppsett og struktur av annonser
• Kontinuerlig analysering og optimalisere betalte annonsekampanjer
• A/B testing
• Du vil være en rådgiver overfor våre kunder.

VI TILBYR DEG:
Vikariat/Prosjektoppdrag, (oppstart snarest mulig)
Fastlønn 
Moderne lokaler i Fredrikstad – Mulighet for kontorplass i Oslo.
Positivt arbeidsmiljø med full takhøyde (her kan du lese mer om teamet: https://hirvi.no/kontakt/)

KONTAKINFO:
HIRVI AS
St. Croix gt. 10
1604 Fredrikstad
KONTAKTPERSON: Hanne Werner – daglig leder – mob. 922 61 916 – mail. [email protected]
SØKNADSFRIST: Snarest

Google annonsering

· Teknologi
Hvorfor starte med annonsering på Google?

Mange bedrifter stiller seg spørsmålet, hvorfor skal vi starte med annonsering på Google?

Vi er i dag mer tilkoblet internett enn noensinne og dette byr på nye utfordringer og muligheter for bedrifter. Vi ser stadig en økende trend hvor kunder sammenligner priser, produkter, leverandører og søker etter informasjon. Ved å ikke være synlig i beslutningsøyeblikket kan vi risikere å miste kunder til konkurrentene.

Her er noen av fordelene ved å annonsere i Google-nettverket, sammenlignet med andre medier:

Ved å annonsere i Google-nettverket har vi en unik mulighet til å treffe flere kunder på ulike plattformer. Google er den desidert største søkemotoren med opp til 95 % markedsandel i Norge. Av den totale nettstedstrafikken står søkemotoren i snitt for 65 %, som viser at synlighet er svært viktig. Google har også et bannernettverk som omfatter G-mail, blogger, Youtube, mobilnettsteder, applikasjoner, med mer. Nettverket kan treffe opp til 93 % av alle internettbrukere og er en viktig byggestein for kjøpsbeslutninger på nett.

Vær der kunden er, de fleste kjøp starter med et søk på Google. Vi i HIRVI Reklamebyrå hjelper deg igang. Ta kontakt i dag for en uforpliktende prat.

 

Snapchat en god nummer to!

· Sosiale medier, Trender
Facebook er fortsatt størst på sosiale medier i Norge. Snapchat er nå større enn Instagram og ligger på 2. plass. Hva betyr det for deg og din bedrift når det gjelder markedsføring?
Målinger vist via kilden Ipsos (Sosial Medier Tracker 2019) Har de unge (18-29 år) hatt jevnlig bruk av snapchat. Aldersgruppen fra 30-59 år i Norge viser stadig økende bruk av denne kanalen. Til og med alder 60+ har økt fra 15% – 36% brukere bare 1. kvartal i 2019.
 

Heng deg på – tilby brukere av Snapchat dine produkter og tjenester. Vi hjelper deg!

 

Bli mer synlig med HIRVI

· Video

I dag er det stor konkurranse om å fange seernes oppmerksomhet. Stillbilder er ikke lenger tilstrekkelig, nå er det video som gjelder – på nettsider, men spesielt i sosiale medier. Video engasjerer mer og blir prioritert fremfor tekst og bilde. En god video som fanger besøkendes oppmerksomhet på din nettside vil gi deg stigende plassering i søkemotorer.

I sosiale medier har du svært få sekunder til å få seerne til å stoppe opp og se din video fremfor å scrolle videre. For å holde på seernes oppmerksomhet er det viktig med riktig oppbygning av video og bruk av grafikk og tekst.

Stockbilder(kjøpebilder) er det blitt mye av og det fungerer bra til mye. Utfordringen er at du ikke vet om konkurrentene eller andre i samme bransje bruker de samme bildene som deg. Ønsker du derimot at dine besøkende og potensielle kjøpere skal få et større innblikk i hva din bedrift gjør, er det viktig med informative og personlige bilder og video.

HIRVI stiller opp med godt kamera, teknisk innsikt og godt humør for å gi deg det du trenger for å bli synlig på nett.

 

(Nerd-alert) Material Theme for JetBrains

· Nerdesnakk, Programvare, Teknologi, Utvikling

For oss nysgjerrige er det da bare èn ting å gjøre; Finne ut hvordan vi kunne endre designet. Reverse engineering om du vil.

Tvangstanker

Etter å ha funnet ut at en .jar-fil i grunn bare var et annet navn for .zip eller .tar var det bare å starte med å endre filendelsen på de JAR-filene jeg fant interessante og pakke ut filene. Noen kvelder senere hadde jeg funnet ut hvordan det hele hang sammen og hadde forket IntelliJ’s community-edition slik at jeg kunne lage en plugin ut av dette. Jeg er ingen Java-utvikler, men med lang erfaring som utvikler i flere språk var det mulig å se sammenhengen. Dokumentasjonen til JetBrains var så som så, men med et snev av tvangstanker og en vanvittig giv etter å løse utfordringer var plugin klar; Material Theme for JetBrains

Design og ikoner er inspirert av og hentet fra @equinusocio‘s theme for Sublime Text.

Open Source

Det var en selvfølge å dele denne plugin med andre brukere av JetBrains-stacken og kildekoden ble lagt ut på Github. Innen den første uken hadde flere tusen brukere av JetBrains’ produkter testet plugin.

JetBrains på banen

Det var tydelig at det var flere enn meg som satt pris på et forbedret design, og etter de første 50-60 000 nedlastingene tikket det inn en e-post fra JetBrains;

[hwp_quote _quote=»Let me, on behalf of the WebStorm team and actually all other teams as well, thank you for porting Material theme to IntelliJ platform.» _cite=»Ekaterina Prigara, Product Marketing Manager @ JetBrains»]

Plugin er i dag(28.09.18) lastet ned over 2,5 millioner ganger, den har over 6000 stjerner på Github, med et tredvetalls bidragsytere.

Last ned og Bidra

Fra Github;

  1. Open the Settings/Preferences dialog (OSX/Unix: ⌘,, Windows: Ctrl+Alt+S)
  2. In the left-hand pane, select Plugins.
  3. Click Browse repositories… and search for Material Theme UI
  4. Click Install plugin and confirm your intention to download and install the plugin.
  5. Click OK in the Settings dialog and restart for the changes to take effect.
  6. To switch the IDE theme (not the code color scheme), go to Tools -> Material Theme and choose ‘Darker Theme’, ‘Default Theme’ or ‘Lighter Theme’.

Om du ønsker må du gjerne bidra til å gjøre plugin bedre; Contribute

[hwp_quote _quote=»Best Webstorm theme by far!» _cite=»Daniel Fischer @ CloudApp via Twitter»]

[hwp_quote _quote=»Installed @crmag’s Material theme on Android studio, now i stare at my IDE instead of actually coding…» _cite=»Idoko via Twitter»]

Facebook Costumer Chat

· Kommunikasjon, Sosiale medier

Facebook Customer Chat lar deg integrere Messenger-opplevelsen direkte på ditt nettsted. Dette gjør det mulig for kundene dine å samhandle med virksomheten din på akkurat samme måte som de er vant til fra Facebook.

Chatten laster automatisk inn historikken mellom din bedrift og brukeren, noe som betyr at en samtale startet på messenger.com, i Messenger-appen eller i chatten på din nettside enkelt kan fortsettes på hvilken som helst plattform. Dette bidrar til at samtalen kan fortsette selv etter at kunden har forlatt ditt nettsted.

Facebook Customer Chat er nå sluppet i åpen beta-versjon, noe som gjør det mulig for deg å få dette på ditt nettsted allerede i dag.

HIRVI har allerede implementert Customer Chat på egne nettsider (Se nederst til høyre).

Ta kontakt med oss her eller gjerne via chatten nede til høyre om du ønsker dette på din nettside.